چگونه بدون ورزش لاغر شویم؟ | ۵ راه آسان برای سوزاندن کالری با تغییر در سبک زندگی

آیا می‌دانید با تغییراتی ساده در سبک زندگی خود می‌توانید چند کالری اضافی بسوزانید؟ در این مطلب چند راه ساده را برای سوزاندن کالری به شما پیشنهاد می‌دهیم. از این نکات می‌توانید برای تغییر برنامه روزمره، افزایش کالری‌سوزی و سوزاندن کالری بدون ورزش استفاده کنید.

خانه تكاني - نظافت

به گزارش همشهری آنلاین، آیا می‌دانید با تغییراتی ساده در سبک زندگی خود می‌توانید چند کالری اضافی بسوزانید؟ با تغییر سبک زندگی به نظر می‌رسد دیگر مجبور نیستید برای سوزاندن کالری بیشتر و لاغر شدن به باشگاه بروید. کارهای کوچکی که در طول روز انجام می‌دهید به‌راحتی موجب تغییر در سوخت‌وساز و متابولیسم بدن می‌شود. verywellfit چند راه ساده برای سوزاندن کالری پیشنهاد داده که در ادامه می‌خوانید. از این نکات می‌توانید برای تغییر برنامه روزمره، افزایش کالری‌سوزی و سوزاندن کالری بدون ورزش استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که هیچ فعالیتی جای ورزش و فواید حرکات سالم ورزشی را نمی‌گیرد.

چگونه بدون ورزش کالری بسوزانیم؟

اگر می‌خواهید در طول روز کالری بیشتری بسوزانید، متخصصان به شما توصیه خواهند کرد که فعالیت‌های غیرورزشی (NEAT) خود را افزایش دهید. اصلاح فعالیت‌های غیرورزشی در واقع یک اصطلاح فانتزی برای تمام حرکاتی است که انجام می‌دهید. این حرکات آنقدر قوی نیستند که بتوان آنها را تمرین نامید و جایگزین ورزش کرد.

به گفته محققان در کلینیک مایو، فعالیت‌های غیرورزشی می‌توانند نقش عمده‌ای در کاهش یا افزایش وزن داشته باشد و حتی ممکن است خطر چاقی شما را همراه داشته باشند. بنابراین، اینکه فعالیت‌های غیرورزشی چه مقدار کالری می‌تواند بسوزاند در افراد مختلف متفاوت است و میزان کالری‌سوزی آنها می‌تواند قابل توجه باشد. طبق یک مطالعه، از آنجا که سطح فعالیت هر فرد با فرد دیگر متفاوت است، کالری سوزانده شده از طریق فعالیت‌های غیرورزشی در افراد مختلف می‌تواند تا ۲۰۰۰ کالری در روز متغیر باشد.

چگونه بدون ورزش لاغر شویم؟ | ۵ راه آسان برای سوزاندن کالری با تغییر در سبک زندگی

حال سوال این است که چگونه می‌توان از این مزیت کالری‌سوزی استفاده کرد؟ کافی است با تغییرات کوچک شروع کنید و خلاقیت به خرج دهید و برخی از ایده‌های خود را امتحان کنید تا به پاسخ این سوال برسید. در ادامه چند راه ساده برای کالری‌سوزی را پیشنهاد می‌دهیم.

۱- کالری را در دفتر کار خود بسوزانید

داشتن یک شغل کم‌تحرک دلیل اصلی و مستقیم چاقی نیست، اما نشستنِ طولانی مدت می‌تواند دلیل افزایش وزن در برخی افراد باشد. طبق گزارش انجمن قلب آمریکا، به نظر می‌رسد افراد چاق بیشتر از افراد لاغر کم‌تحرک تمایل ذاتی به نشستن به مدت ۲.۵ ساعت در روز دارند.

محققان تخمین زده‌اند که اگر افراد چاق بتوانند عادات خود را تغییر دهند و مانند افراد لاغر رفتار کنند و عادات آنها را بپذیرند، می‌توانند در روز ۳۵۰ کالری اضافی خود را بسوزانند و در نهایت در ماه چند کیلو از وزنشان کم کنند.

اگر کار پشت میز نشینی دارید، هر ساعت حداقل ۱۵ دقیقه از جای خود بلند شوید و حرکت کنید. در محل کار خود قدم بزنید، به جای آسانسور از پله‌ها استفاده کنید یا اگر امکان دارد کار خود را در حالت ایستاده انجام دهید. به عنوان مثال می‌توانید به پرونده‌های کاری خود در حالت ایستاده رسیدگی کنید، نه نشسته.

همچنین می‌توانید از گجت‌ها و ساعت‌های هوشمند استفاده کنید تا به شما اطلاع بدهند وقت آن است که از جایتان بلند شوید و شروع به حرکت کنید. با چند نفر از همکاران خود انجام فعالیت‌های بدنی را به یک روال کاری سالم در دفتر کار خود تبدیل کنید.

این راهکارهای ساده در برنامه رژیم‌های لاغری وجود دارد و آنها هم توصیه می‌کنند در محل کار خود با تغییر عادات مثل استفاده از پله‌ها می‌توان وزن کم کرد.

۲- هنگام تماشای تلویزیون کالری بسوزانید

روزانه چند ساعت را مقابل تلویزیون می‌گذرانید؟ شما می‌توانید همزمان با تماشای تلویزیون فعالیت‌های سبک انجام دهید و اینگونه هنگام استراحت نیز کالری اضافه خود را بسوزانید.

هنگام تماشای تلویزیون لباس‌های شسته شده را تا کنید، مبلمان خانه را گردگیری کنید یا زمین را جارو بزنید. حتی می‌توانید روی مبل و صندلی خود یک تمرین کامل انجام دهید و ۲۵۰ کالری بسوزانید. این انجام این فعالیت‌ها نه‌تنها باعث افزایش مصرف کالری می‌شود، بلکه موجب می‌شود کمتر جلوی تلویزیون غذا بخورید.

حتی می‌توانید در طی سایر اوقات فراغت نیز کالری بسوزانید. مثلا هنگام صحبت با تلفن، به جای نشستن حین گپ زدن راه بروید. همچنین سعی کنید زمان بازی‌های رایانه‌ای را به فواصل ۱۵ دقیقه محدود کنید.

۳- با گذراندن وقت با کودکان کالری بسوزانید

آموزش دادن به کودکان برای افزایش فعالیت روزانه ممکن است آنها را از افزایش وزن در آینده نجات دهد. آموزش به کودکان یا بازی کردن با آنها به شما نیز کمک خواهد کرد انرژی صرف کنید و کالری بیشتری بسوزانید.

اگر می‌خواهید بدون ورزش کالری بسوزانید، راه‌هایی برای افزایش زمان پیاده‌روی خود در طول روز پیدا کنید. بچه‌ها را تا پارک یا مدرسه پیاده ببرید. اگر رانندگی می‌کنید، دورتر از مقصدتان پارک کنید و از این زمان‌ها برای گفتگو با آنها در مورد روزشان استفاده کنید.

۴- با انجام کارهای منزل کالری بسوزانید

با انجام کارهای خانه می‌توانید در هر ساعت چند صد کالری بسوزانید. البته میزان سوزاندن کالری به سن و جنسیت شما بستگی دارد. به عنوان مثال، یک زن ریزاندام حدود ۱۶۰ کالری در هر ساعت با انجام کارهای متوسط ​​می‌سوزاند در حالی که این عدد برای یک مرد با جثه درشت به میزان قابل توجهی بیشتر است. اما چه کسی فکر می‌کند که جارو زدن زمین می‌تواند باعث کاهش وزن شود؟

دستمال یا چوب مخصوص گردگیری را بردارید و مشغول تمیز کردن خانه شوید و همزمان با نظافت منزل کالری بسوزانید. برای تعادل‌بخشی به میزان مصرف انرژی خود سراغ کمدهایتان بروید و قفسه‌های آن را مرتب کنید تا فعالیت بدنی شما افزایش یابد و به نتیجه مطلوب خود برسید.

۵- کالری را با شرکت در رویدادهای اجتماعی بسوزانید (البته بعد از دوران کرونا)

چند بار به خانه یکی از دوستانتان رفته‌اید و برای پیدا کردن مکانی راحت برای نشستن، اتاق را در ذهنتان اسکن کرده‌اید؟ دفعه بعدی که به مهمانی می‌روید، با اجتماعی‌تر شدن و مشارکت در بحث‌ها یا فعالیت و بازی‌های گروهی کالری اضافی بسوزانید. گاهی ایستادن را انتخاب کنید و با پیشنهاد کمک در آشپزخانه، گشت و گذار در حیاط یا بالکن سبز و یا خوشامدگویی به مهمانان فعالیت بدنی خود را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *